Posljednjih godina Rijeka se uvelike mijenja i svaku       promjenu kao građani pratimo s pozornošću. S posebnim se interesom prate       događaji oko projekta Rijeka Gateway, koji će prema najavama znatno       izmijeniti lice grada i povećati lučki putnički i robni promet. Tako nam       nije promaklo kako je usklopu projekta Rijeka Gateway Lučka uprava       Rijeka nedavno potpisala i poslovni ugovor s danskom tvrtkom COWI koja će       osmisliti waterfront na Delti i Porto Barošu.
   Klub Sušačana, kao udruga građana koji vole ovaj grad, s radošću i       bezrezervnom podrškom prihvaća činjenicu da se nakon toliko godina konačno       pokreće inicijativa za rješenje pitanja Delte, najzapuštenijeg, a ujedno       najvrednijeg gradskog prostora. Međutim, unatoč podrške inicijativi, prema       informacijama koje su dostupne građanima, budućim korisnicima tog prostora,       nameće nam se niz pitanja kako će se osmisliti onaj dio grada koji ne       pripada luci i koji je prema postojećim planovima slobodan gradski javni       prostor.
     Naime, prema Prostornom planu uređenja grada       Rijeke2000.-2020.godine i prijedlogu Generalnog urbanističkog plana grada       Rijeke2000.–2020. godine, a to su najvažniji gradski planski dokumenti,       doslovno se navodi:
    Delta se namjenjuje slobodnom gradskom javnom prostoru. Ne       samo da je to izlaz na more središta grada, nego je i važan element       indetiteta grada obilježen njegovim topografskim smještajem. U tim se       planovima navodi da Deltu treba planirati kao većim dijelom “rahlo izgrađen       prostor”, protkan prije svega parkovima, zelenilom, šetalištima i       odmaralištima, a da kao nadogradnju treba planirati       trgovačko-ugostiteljske, maritimne i zabavne sadržaje, sve u svrhu       formiranja čitave zone kao novog izlaza grada na more.
     Naglašeno je da se prostor Delte ne smije rješavati       parcijalno već jedino kao cjeloviti prostor što će u kasnijoj fazi uključiti       i Brajdicu. Nijenam, međutim, poznato jesu li ovi uvjeti sadržani u       projektnom zadatku Lučke uprave i koja je uloga Grada, odnosno stručnih       gradskih službi u cijelomovom postupku u kojem je do sada izbjegnuta       ključna odrednica iz Prostornog plana uređenja grada Rijeke, a ta je da se       za prostor Delte treba provesti javni anonimni arhitektonsko-urbanistički       natječaj.
      Pitamo se zašto to nije učinjeno jer u interesu je       javnosti da se za takve zahvate odabere najbolje rješenje, te da se na       primjereni način projekt prezentira javnosti. Ugovorom između Lučke uprave       i danske firme COWI ne samo da se nije poštivala odredba o natječaju, već       na taj način domaća struka i stručna tijela (urbanisti, arhitekti, planeri,       kulturnjaci, povjesničari, .... ) nemaju prilike ni mogućnosti da svojim       znanjem i argumentima sudjeluju u realizaciji ovako značajnog zahvata.
    Teško je, s druge strane, pretpostaviti da lučka uprava       raspolaže kadrom i ovlastima za osmišljavanje tako značajnih javnih       gradskih prostora, te se nameće pitanje: kakva je onda uloga nadležnih       gradskih službi koje su zadužene za provedbu prostorno planerskih i       urbanističkih dokumenata?
       Nadalje, vrlo je značajno pitanje Brajdice,       prostora za koji se u Prostornom planu uređenja grada Rijeke,a posebnou       Prijedlogu generalnog urbanističkog plana, navodi: Terminal Brajdica       dozvoljeno je koristiti za postojeću namjenu do izgradnje zamjenskih       površina na Zagrebačkom pristaništu. Nakon izgradnje kontejnerskog       terminala na Zagrebačkom pristaništu, područje kontejnerskog terminala       Brajdica određuje se kao građevinsko područje naselja.
      Unatoč takvom planskom dokumentu, od vodećih       ljudi Lučke uprave putem tiskovnih medija sporadično smo informirani o       njihovim sasvim suprotnim planovima i nakanama.Tako, primjerice, Novi List       od 27. rujna 2006 g. prenosi: Zadnjih nekoliko godina nasipavanjem       dobiveno je 12.000 četvornih metara čime je kapacitet Brajdice povećan do       170.000 TEU jedinica godišnje. Riječka luka će 2016., kada se proširi       Brajdica te izgradi Praška i Zagrebačka obala, imati promet od 700.000       TEU.
     I u tekstu pod naslovom “Američku politiku prema Rijeci       i Omišlju vodi naftni lobi” (N.L.19.listopada 2006.) naglašeno je da se       planira daljnje nasipavanje i širenje konternejskog terminala na Brajdici.
       S tim u vezi nameće se pitanje po kojem se       to provedbenom planu izvodi nasipavanje obale uz kontejnerski terminal i       je li izrađena ili je možda u izradi procjena utjecaja na okoliš takvog       zahvata u prostoru.
       Nameće se, dakle, niz pitanja na koje kao       građani Rijeke, a posebno kao članovi Kluba Sušačana koji su i do sada       aktivno sudjelovali u gotovo svim raspravama o uređenju grada, tražimo       odgovore nadležnih iz Lučke uprave, Grada Rijeke, Primorsko-goranske       županije, pa i Republike Hrvatske.
 
                        Izvršni           odbor Kluba Sušačana