SUŠAČKA REVIJA broj 40 izložba MULTIMERIDIJAN Nataša Šegota LahKad već nisu to mogli u vlastitom gradu, Riječani su prošlog ljeta imali prilike u obližnjoj Istri posjetiti mnogobrojne kulturne manifestacije. O jednoj od njih – međunarodnoj izložbi Multimeridijan u Puli – piše izbornik hrvatske selekcije. Istra je minula ljeta konzumentima kulturnih manifestacija ponudila bogat, raznolik i kvalitetan program. Kažem konzumentima, podrazumijevajući pod tim pojmom i široku publiku, i struku, i, što je najvažnije, mnogobrojne mlade ljude koji imaju kriterije daleko više od naših predmnijevanja. I Motovun, i Brijuni, i Pula, i Poreč, i Rovinj, i Labin, i Grožnjan..., uz mnoge su druge istarske gradove i manja mjesta, ponudili na području filma, kazališta, izložbenih ili glazbenih smotri širok spektar događanja koja su, unatoč burnim komentarima i oprečnim zaključcima, ipak kulturne činjenice. Što god mi govorili o tom istarskom kulturnom ljetu, i kakve god zaključke u nizu ponuđenih prihvatili, s jednim se moramo složiti. Istra je integrirala kulturnu i turističku ponudu, namijenivši je sasvim različitim potrebama različite publike. Brijuni su zaintrigirali elitu skupom pristupnicom uprizorenju Medeje, avangardna je publika imala svoj Motovun (neki kažu da su ga imali i novokomponirani kulturni snobovi, s čime se osobno ne bih složila, jer ukoliko je borba za društveni prestiž praćenje aktualnih i kvalitetnih filmova, tada je ta borba pozitivna i nadasve korisna). Poreč i Grožnjan svojim su Annalima likovne umjetnosti, odnosno već poznatim glazbenim večerima, zadovoljili očekivanja tradicionalista; rovinjska je Grizija privukla šetače, animirala ulicu; novigradska galerija Rigo neumorno je radila za likovne sladokusce; itd. Mlada publika iz Rijeke mogla je za 50 kuna napustiti lokalnu kulturnu žabokrečinu vlastita grada. Toliko, naime stoji povratna karta za tunel kroz Učku, koji nas je čitavo ljeto odvodio prema izazovima atraktivne ponude na različitim područjima umjetničkog stvaralaštva. Između ostalog, Pula je ovoga ljeta utemeljila novu likovnu manifestaciju pod nazivom Multimeridijan. Radi se o međunarodnoj izložbi likovne umjetnosti koju su svojevremeno inicirali akademski slikar Robert Pauletta i povjesničar umjetnosti Mladen Lučić. Ideja je zaživjela u okrilju organizatora, Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre, a zavidan broj pokrovitelja podigao je na noge ovogodišnji prvijenacLabirint autorskog dvojca Eugena Vodopiveca Borkovskog i Žaka Branka Valente Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala. Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana
MULTIMERIDIJAN
Nataša Šegota Lah
Kad već nisu to mogli u vlastitom gradu, Riječani su prošlog ljeta imali prilike u obližnjoj Istri posjetiti mnogobrojne kulturne manifestacije. O jednoj od njih – međunarodnoj izložbi Multimeridijan u Puli – piše izbornik hrvatske selekcije.
Istra je minula ljeta konzumentima kulturnih manifestacija ponudila bogat, raznolik i kvalitetan program. Kažem konzumentima, podrazumijevajući pod tim pojmom i široku publiku, i struku, i, što je najvažnije, mnogobrojne mlade ljude koji imaju kriterije daleko više od naših predmnijevanja. I Motovun, i Brijuni, i Pula, i Poreč, i Rovinj, i Labin, i Grožnjan..., uz mnoge su druge istarske gradove i manja mjesta, ponudili na području filma, kazališta, izložbenih ili glazbenih smotri širok spektar događanja koja su, unatoč burnim komentarima i oprečnim zaključcima, ipak kulturne činjenice. Što god mi govorili o tom istarskom kulturnom ljetu, i kakve god zaključke u nizu ponuđenih prihvatili, s jednim se moramo složiti. Istra je integrirala kulturnu i turističku ponudu, namijenivši je sasvim različitim potrebama različite publike. Brijuni su zaintrigirali elitu skupom pristupnicom uprizorenju Medeje, avangardna je publika imala svoj Motovun (neki kažu da su ga imali i novokomponirani kulturni snobovi, s čime se osobno ne bih složila, jer ukoliko je borba za društveni prestiž praćenje aktualnih i kvalitetnih filmova, tada je ta borba pozitivna i nadasve korisna). Poreč i Grožnjan svojim su Annalima likovne umjetnosti, odnosno već poznatim glazbenim večerima, zadovoljili očekivanja tradicionalista; rovinjska je Grizija privukla šetače, animirala ulicu; novigradska galerija Rigo neumorno je radila za likovne sladokusce; itd. Mlada publika iz Rijeke mogla je za 50 kuna napustiti lokalnu kulturnu žabokrečinu vlastita grada. Toliko, naime stoji povratna karta za tunel kroz Učku, koji nas je čitavo ljeto odvodio prema izazovima atraktivne ponude na različitim područjima umjetničkog stvaralaštva. Između ostalog, Pula je ovoga ljeta utemeljila novu likovnu manifestaciju pod nazivom Multimeridijan. Radi se o međunarodnoj izložbi likovne umjetnosti koju su svojevremeno inicirali akademski slikar Robert Pauletta i povjesničar umjetnosti Mladen Lučić. Ideja je zaživjela u okrilju organizatora, Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre, a zavidan broj pokrovitelja podigao je na noge ovogodišnji prvijenacLabirint autorskog dvojca Eugena Vodopiveca Borkovskog i Žaka Branka Valente
Istra je minula ljeta konzumentima kulturnih manifestacija ponudila bogat, raznolik i kvalitetan program. Kažem konzumentima, podrazumijevajući pod tim pojmom i široku publiku, i struku, i, što je najvažnije, mnogobrojne mlade ljude koji imaju kriterije daleko više od naših predmnijevanja. I Motovun, i Brijuni, i Pula, i Poreč, i Rovinj, i Labin, i Grožnjan..., uz mnoge su druge istarske gradove i manja mjesta, ponudili na području filma, kazališta, izložbenih ili glazbenih smotri širok spektar događanja koja su, unatoč burnim komentarima i oprečnim zaključcima, ipak kulturne činjenice. Što god mi govorili o tom istarskom kulturnom ljetu, i kakve god zaključke u nizu ponuđenih prihvatili, s jednim se moramo složiti. Istra je integrirala kulturnu i turističku ponudu, namijenivši je sasvim različitim potrebama različite publike. Brijuni su zaintrigirali elitu skupom pristupnicom uprizorenju Medeje, avangardna je publika imala svoj Motovun (neki kažu da su ga imali i novokomponirani kulturni snobovi, s čime se osobno ne bih složila, jer ukoliko je borba za društveni prestiž praćenje aktualnih i kvalitetnih filmova, tada je ta borba pozitivna i nadasve korisna). Poreč i Grožnjan svojim su Annalima likovne umjetnosti, odnosno već poznatim glazbenim večerima, zadovoljili očekivanja tradicionalista; rovinjska je Grizija privukla šetače, animirala ulicu; novigradska galerija Rigo neumorno je radila za likovne sladokusce; itd. Mlada publika iz Rijeke mogla je za 50 kuna napustiti lokalnu kulturnu žabokrečinu vlastita grada. Toliko, naime stoji povratna karta za tunel kroz Učku, koji nas je čitavo ljeto odvodio prema izazovima atraktivne ponude na različitim područjima umjetničkog stvaralaštva. Između ostalog, Pula je ovoga ljeta utemeljila novu likovnu manifestaciju pod nazivom Multimeridijan. Radi se o međunarodnoj izložbi likovne umjetnosti koju su svojevremeno inicirali akademski slikar Robert Pauletta i povjesničar umjetnosti Mladen Lučić. Ideja je zaživjela u okrilju organizatora, Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre, a zavidan broj pokrovitelja podigao je na noge ovogodišnji prvijenac
Labirint autorskog dvojca Eugena Vodopiveca Borkovskog i Žaka Branka Valente
Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.