Upitamo li danas bilo kojeg prolaznika Korzom gdje se nalazi riječka zračna 	luka, malo tko neće znati kako je ona na otoku Krku. Rijetki će pak vladati 	podatkom kako je zračna luka na otoku Krku otvorena 1970. godine, a još 	rjeđi kako su Riječani letjeli iz gradske zračne luke i prije. Govorimo 	pritom o redovnom putničkom prometu. 
			Kada se to događalo i kako se odvijalo? Gdje? Zašto je došlo do preseljenja 	toga prometnog objekta (a preseljenje je u životnoj praksi u pravilu ništa 	drugo do izgradnja novog)? Zašto baš Krk i zašto ne više ono što je bilo na 	letačkom dnevnom redu prije njega? Koliko je Rijeka uopće imala svojih 	zračnih luka? Pitanja se množe, red je da to isto učine odgovori.
									Otvoren aerodrom Sušak
	
			Ključna je riječ u tom prometnom kolopletu (zrakopletu?) – Grobnik. Među 	današnjim Riječanima još ima onih koji su uzlijetali s njegove piste i na 	nju slijetali, čineći to u sklopu redovnoga putničkog prometa, dakle 	ostavljajući priču o sportskim i sličnim letenjima na Grobniku za neku drugu 	prigodu. Naravno, kada ovdje kažemo Grobnik, mislimo na Grobničko polje.
			Pojam zračne luke uz njega vezao se još prije Drugog svjetskog rata, počevši 	od 1930. godine. Kao objekt na usluzi građanima Sušaka, aerodrom se u to 	doba nazivao Sušak. Imao je zemljanu uzletno-sletnu stazu, a na nju 	su slijetali tromotorni zrakoplovi tipa Fahrman, koji su mogli 	primiti osam putnika (letjelica je imala ukupno devet sjedišta). Prva 	uspostavljena linija bila je na relaciji Zagreb – Sušak – Split – Sarajevo – 	Beograd i obrnutim smjerom. Letjelo se u ljetnoj sezoni, od sredine lipnja 	do sredine rujna. Cijena vožnje od Splita do Sušaka bila je 450 dinara, što 	je uključivalo putno osiguranje, a od Sušaka do Zagreba, i obrnuto, 300 	dinara. U to je bio uračunat trošak prijevoza autobusom od Rijeke do 	Grobnika. Svaki putnik mogao je ponijeti 15 kg prtljage, a njihovom se 	teretu u zrakoplovu pridružio i poštanski.
			Zračni promet u državi bio je u radnom djelokrugu poduzeća Aeroput, 	koje je imalo svoje sušačko predstavništvo. Grobnički aerodrom raspolagao je 	uređenim hangarom za letjelice, bifeom za putnike i uredom za rukovoditelja 	lokalne ispostave Aeroputa.
			Domaćim linijama postupno su se priključile međunarodne, što je značilo kako 	se za njih ne mora više presjedati u Zagrebu, Ljubljani ili Beogradu. Linija 	Sušak – Ljubljana – Celovec (Klagenfurt) – Beč uspostavljena je 1934. 	godine. S njom je na toj relaciji očekivano profunkcionirala i zračna pošta, 	a tim je povodom tiskana reklamna razglednica. Do grobničke piste moglo se 	iz Rijeke stići posebnim autobusom, za koji su se karte prodavale na 	prodajnom mjestu što se nalazilo na tadašnjemu „Masarykovom šetalištu“.	
			Drugi svjetski rat donio je stanku u zračnom prometu, da bi u poraću objekt 	isprva preuzela vojska, koja je uzletno-sletnu stazu asfaltirala. Predaja u 	civilne ruke dogodila se 1947. godine, kada je aerodrom iznova dobio ulogu 	objekta za putnički promet.
	...