SUŠAČKA REVIJA broj 80

 


more

JADRAN PISMO

Jelena Butković

Život pomoraca na brodu, osim težine posla, donosi i odvojenost od obitelji i domovine, pa su im sve vijesti dobro došle i s veseljem ih čitaju. Razmišljao je tako i kapetan Goran Viđak tijekom svog pomorskog staža, od čega je trideset i dvije godine kao zapovjednik plovio morima, pa je prije deset godina u Rijeci osnovao Jadran pismo, informativni servis za pomorce.

SR  Kapetane, Vi ste Splićanin, ali već godinama živite u Rijeci.

ZK  Došao sam u Rijeku, nakon završene Pomorske škole u Splitu 1966. godine na studij ekonomije. Završio sam prvi stupanj ekonomije, a kasnije i Višu pomorsku školu. Želio sam se vratiti u Split, ali nisam mogao jer je trebalo čekati godinu dana na posao. Naime, tek je u vrijeme kada sam u Rijeci bio na drugoj godini, i u Splitu osnovana Viša pomorska škola, tako da sam onda tu ostao. Poslije sam se i oženio u Rijeci i već sam, eto, četrdeset i šest punih godina u Rijeci.

SR  Rijeka bi se još više trebala okrenuti moru, sporo se gradi i ulaže u razvoj luke. Zašto je to sve tako sporo?

ZK  Žalosna je činjenica kada govorimo o Hrvatskoj, a to je valjda naslijeđeno još od bivše Jugoslavije koja se nije prepoznavala kao pomorska država, da govorimo kako smo mi pomorska sila, ali, nažalost, nema sukladnosti između pomorske privrede i politike. Gdje god da se okrenete po svijetu, svugdje će vas obasipati informacijama kako novaca ima. Ima ih, samo ih treba pronaći. To su dosta zatvoreni krugovi jer su pomorske sile u svijetu jake i, osim svoje velike sile i snage, one imaju i lokalnu podršku svojih država i vlada. Nedavno sam bio na konferenciji u Kopenhagenu gdje je svaki treći izlagač bio iz neke institucije iz Danske i stalno se govorilo o suradnji danske države i pomorstva.

SR  Jesmo li zakasnili "na vlak" s obzirom na to da se Trst i Kopar ubrzano razvijaju?

ZK  Pa vjerujem da nismo, ipak su to tako male udaljenosti između luka da će kad-tad doći do neke suradnje i da ne kažemo specijalnosti, pa će jedna luka biti za jedno, druga za drugo. Jadran je toliko uvučen u europsko kopno da bi bilo korisno i financijski isplativo više koristiti naše luke s obzirom na kraću udaljenost, tako da bi za sve moglo biti posla. Vjerojatno će i pruga Budimpešta – Rijeka, bude li napravljena, mnogo pomoći jer nema koristi ako vi dovedete pred luku dvadeset brodova, a oni moraju čekati na iskrcaj i daljnji transport tereta. Imam običaj spomenuti poslovicu i sutra će sunce sjati, ali, dodao bih, nekome prekasno da ga ogrije; tako da odgovor na Vaše pitanje Jesmo li zakasnili? glasi: Kada će to krenuti, za koliko vremena?, ali vjerujem da će suradnja s lukama u Italiji i Sloveniji dati rezultata i da će svi biti zadovoljni.

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana