U novijoj brodarskoj povijesti spominje se šest brodova koji su nosili ime Trsat, ali samo jedan izgrađen je na navozu pod tim imenom
SZAMOS-TRSAT Daleke 1908. godine u brodogradilištu Marca U. Martinolicha u Malom Lošinju (tada Lussinpiccolo) izgrađen je mali putnički parobrod Szamos za Mađarsko-hrvatsko parobrodarsko društvo iz Rijeke. Brodogradilište i sjedište tvrtke bili su u Austro-Ugarskoj. Bio je dug 37,5 i širok 5,8 metara te je mogao prevoziti 260 putnika tada respektabilnom brzinom od 12 čvorova (pogon: parni stroj trostruke ekspanzije). Ne bilježe se značajniji događaji sve do 1917. godine kada je brod rekviriran od strane K.u.K. Kriegsmarine. Dvije godine kasnije, 1919. nalazimo brod u vlasništvu G. Calafatija iz Trsta, ali ga koristi Societ? Istriana di Trasporto Marittimo iz Pule.
Brod mijenja ime 1922. godine i postaje Trsat, u floti Jadranske plovidbe dd, koja ima sjedište na Sušaku. Pod tim imenom plovi samo dvije godine, jer je 1924. prodan u Tursku brodaru Société Concessionaire des Affaires du port de Smirna u Smirni i mijenja ime u Geuz Tepe.
Do kraja svoga plovidbenog vijeka ostat će u Turskoj, ali će 1931. godine promijeniti ime u Goztepe, a 1949. godine u floti je T.C. Munakalat Vakaleti de Vlet Denizyolari ve Limantari Sirketi Isletme, čije je sjedište u Izmiru. Svoje plovidbe taj mali brod završava u rezalištu 1961. godine, nakon pune 53 godine plovidbe.
WAR SEVERN-TRSAT Parobrod je izgrađen je u britanskom brodogradilištu Forth Shipbuilding & Engineering Co. Ltd. u mjestu Alloa, kao novogradnja broj 37 – War Severn, 1919. godine po narudžbi The Shipping Controller iz Londona, kao jedan od mnogobrojnih standardnih obalnih brodova razreda C6. Porinuće je obavljeno 28. srpnja 1919. godine, a dovršen je kao Allie, za brodara Stone & Rolfe iz Liverpoola. Brod je bio dug 71,8 i širok 11 metara, a pogonio ga je parni stroj trostruke ekspanzije. Trsat postaje 1931. godine kada ulazi u flotu Brodarstvo Kvarner dd sa Sušaka.
...