SUŠAČKA REVIJA broj 74/75 nesreće NESRETNI LET LONDON-OMIŠALJ Slavko SuzićTrećeg svibnja 1971. godine prošlo je godinu dana od svečanog otvaranja zračne luke na otoku Krku. Luka je još bila u uhodavanju, iako je već je imala znatan broj polijetanja i slijetanja, te je primila i otpratila veliki broj domaćih i stranih putnika.Dvadeset dana kasnije, u nedjelju, 23. svibnja 1971. godine u 19,45 sati dogodila se velika tragedija. Srušio se je zrakoplov Tupoljev 134 prigodom spuštanja u zrakoplovnu luku nedaleko od Omišlja. Od 78 putnika i članova posade, 73 su poginula, a četiri člana posade i jedan putnik spašeni su. Po smrtnim posljedicama, to je druga katastrofa na hrvatskom zračnom prostoru. Taj neslavni primat drži zrakoplovna nesreća iznad Vrbovca, nedaleko od Zagreba, kada su se 10. rujna 1976. godine na deset tisuća metara visine sudarili zrakoplov British Airwaysa Hawker Siddeley Trident 3D i Douglas DC-9 Inex-Adria Avioprometa. Tom je prigodom poginulo 176 ljudi. Što se događalo na tom kobnom letu od Londona do Omišlja? U zrakoplov TU-134 ukrcali su se britanski turisti koji su željeli provesti sedmodnevni odmor na Kvarneru u organizaciji Jugotursa iz Beograda. Nastradali su putnici pošli na odmor u Malinsku, Opatiju, Crikvenicu, Selce, Novi Vinodolski, Rab i Plitvice. Zrakoplov je bio vlasništvo tvrtke Avio-genex iz Beograda. Put od Londona protekao je normalno, sve do spuštanja na poletno-sletnu stazu. Problemi su, zapravo, počeli tek četiri kilometra prije spuštanja na krčku zračnu luku. Iznad Rijeke zrakoplov je ušao u područje jake kiše, turbulencije i desne bočne udare juga, te je pojačana brzina aviona. Kiša je smanjila vidljivost. Na 800 metara od poletno–sletne staze, na visini od 60 metara, u zrakoplovu je odlučeno da se neće napraviti prelet već da će se zrakoplov spustiti. Zbog udara vjetra u rep zrakoplovu je smanjena brzina, a silazni je kut povećan za 10 stupnjeva. Iz izjave posade, vidljivo je, a to se navodi i u izvješću (CIVIL AIRCRAFT ACCIDENT REPORT 18/73), da su, zbog optičke varke, mislili kako su bliže poletno-sletnoj stazi. Zrakoplov je udario u stazu s desnim stajnim trapom pri brzini od 260 km/h, prelomio se, zatim je desnim krilom udario u stazu zbog čega se krilo otkinulo. Nakon udara zrakoplov se i dalje kretao naprijed te se prevrnuo na leđa. Od trenutka slijetanja klizio je 700 metara po poletno-sletnoj stazi, od čega 250 m od odlomljenog gorućeg krila. Skliznuo je izvan poletno-sletne staze, te se nosom okrenuo za 180 stupnjeva. Pet minuta nakon pada na trupu nije bilo vidljivog požara, ali požar se pojavio u unutrašnjosti zrakoplova u prostoru za domaćice. Nakon osam minuta zapalilo se razliveno gorivo lijevog krila i dvije minute kasnije cijeli je zrakoplov zahvaćen požarom. ...... Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala. Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana
NESRETNI LET LONDON-OMIŠALJ
Slavko Suzić
Trećeg svibnja 1971. godine prošlo je godinu dana od svečanog otvaranja zračne luke na otoku Krku. Luka je još bila u uhodavanju, iako je već je imala znatan broj polijetanja i slijetanja, te je primila i otpratila veliki broj domaćih i stranih putnika.Dvadeset dana kasnije, u nedjelju, 23. svibnja 1971. godine u 19,45 sati dogodila se velika tragedija. Srušio se je zrakoplov Tupoljev 134 prigodom spuštanja u zrakoplovnu luku nedaleko od Omišlja. Od 78 putnika i članova posade, 73 su poginula, a četiri člana posade i jedan putnik spašeni su. Po smrtnim posljedicama, to je druga katastrofa na hrvatskom zračnom prostoru. Taj neslavni primat drži zrakoplovna nesreća iznad Vrbovca, nedaleko od Zagreba, kada su se 10. rujna 1976. godine na deset tisuća metara visine sudarili zrakoplov British Airwaysa Hawker Siddeley Trident 3D i Douglas DC-9 Inex-Adria Avioprometa. Tom je prigodom poginulo 176 ljudi.
Što se događalo na tom kobnom letu od Londona do Omišlja? U zrakoplov TU-134 ukrcali su se britanski turisti koji su željeli provesti sedmodnevni odmor na Kvarneru u organizaciji Jugotursa iz Beograda. Nastradali su putnici pošli na odmor u Malinsku, Opatiju, Crikvenicu, Selce, Novi Vinodolski, Rab i Plitvice. Zrakoplov je bio vlasništvo tvrtke Avio-genex iz Beograda. Put od Londona protekao je normalno, sve do spuštanja na poletno-sletnu stazu. Problemi su, zapravo, počeli tek četiri kilometra prije spuštanja na krčku zračnu luku. Iznad Rijeke zrakoplov je ušao u područje jake kiše, turbulencije i desne bočne udare juga, te je pojačana brzina aviona. Kiša je smanjila vidljivost. Na 800 metara od poletno–sletne staze, na visini od 60 metara, u zrakoplovu je odlučeno da se neće napraviti prelet već da će se zrakoplov spustiti. Zbog udara vjetra u rep zrakoplovu je smanjena brzina, a silazni je kut povećan za 10 stupnjeva. Iz izjave posade, vidljivo je, a to se navodi i u izvješću (CIVIL AIRCRAFT ACCIDENT REPORT 18/73), da su, zbog optičke varke, mislili kako su bliže poletno-sletnoj stazi. Zrakoplov je udario u stazu s desnim stajnim trapom pri brzini od 260 km/h, prelomio se, zatim je desnim krilom udario u stazu zbog čega se krilo otkinulo. Nakon udara zrakoplov se i dalje kretao naprijed te se prevrnuo na leđa. Od trenutka slijetanja klizio je 700 metara po poletno-sletnoj stazi, od čega 250 m od odlomljenog gorućeg krila. Skliznuo je izvan poletno-sletne staze, te se nosom okrenuo za 180 stupnjeva. Pet minuta nakon pada na trupu nije bilo vidljivog požara, ali požar se pojavio u unutrašnjosti zrakoplova u prostoru za domaćice. Nakon osam minuta zapalilo se razliveno gorivo lijevog krila i dvije minute kasnije cijeli je zrakoplov zahvaćen požarom. ......
Što se događalo na tom kobnom letu od Londona do Omišlja? U zrakoplov TU-134 ukrcali su se britanski turisti koji su željeli provesti sedmodnevni odmor na Kvarneru u organizaciji Jugotursa iz Beograda. Nastradali su putnici pošli na odmor u Malinsku, Opatiju, Crikvenicu, Selce, Novi Vinodolski, Rab i Plitvice. Zrakoplov je bio vlasništvo tvrtke Avio-genex iz Beograda.
Put od Londona protekao je normalno, sve do spuštanja na poletno-sletnu stazu. Problemi su, zapravo, počeli tek četiri kilometra prije spuštanja na krčku zračnu luku.
Iznad Rijeke zrakoplov je ušao u područje jake kiše, turbulencije i desne bočne udare juga, te je pojačana brzina aviona. Kiša je smanjila vidljivost. Na 800 metara od poletno–sletne staze, na visini od 60 metara, u zrakoplovu je odlučeno da se neće napraviti prelet već da će se zrakoplov spustiti. Zbog udara vjetra u rep zrakoplovu je smanjena brzina, a silazni je kut povećan za 10 stupnjeva. Iz izjave posade, vidljivo je, a to se navodi i u izvješću (CIVIL AIRCRAFT ACCIDENT REPORT 18/73), da su, zbog optičke varke, mislili kako su bliže poletno-sletnoj stazi. Zrakoplov je udario u stazu s desnim stajnim trapom pri brzini od 260 km/h, prelomio se, zatim je desnim krilom udario u stazu zbog čega se krilo otkinulo. Nakon udara zrakoplov se i dalje kretao naprijed te se prevrnuo na leđa. Od trenutka slijetanja klizio je 700 metara po poletno-sletnoj stazi, od čega 250 m od odlomljenog gorućeg krila. Skliznuo je izvan poletno-sletne staze, te se nosom okrenuo za 180 stupnjeva. Pet minuta nakon pada na trupu nije bilo vidljivog požara, ali požar se pojavio u unutrašnjosti zrakoplova u prostoru za domaćice. Nakon osam minuta zapalilo se razliveno gorivo lijevog krila i dvije minute kasnije cijeli je zrakoplov zahvaćen požarom. ......
Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.