Poslije 2020. godine Rijeka neće biti ista, ne znamo hoće li 	biti bolja i koliko, ali Europska prijestolnica kulture pokazat će 	može li nekadašnji industrijski gigant pronaći neki nov identitet, može li 	se probuditi i početi stvarati nove vrijednosti ili će ostati u glibu 	žaljenja za prošlim vremenima pitajući se „Što je pošlo krivo?“.
		Iako je fizička transformacija dijelova grada samo dio 	projekta Europske prijestolnice kulture, ta je transformacija građanima 	najvidljivija i ujedno je najsigurniji dio naslijeđa cijelog projekta. Zona 	nekadašnje tvornice Rikard Benčić trenutno je veliko gradilište, a 	ako sve bude prema planovima, postat će narednih mjeseci još i veći 	mravinjak radnika i teške mehanizacije kako bi do proljeća 2021. u 	potpunosti zaživio art-kvart s Muzejom moderne i suvremene 	umjetnosti, Muzejom grada, Dječjom kućom i Gradskom knjižnicom. 	To je na području Hrvatske još neviđena transformacija i revitalizacija 	nekog kompleksa industrijske baštine, ali ako Rijeka nečega ima za izvoz, to 	su prazni i napušteni prostori. Kada je nestala industrija, ti su prostori 	ostali bez funkcije, potpuno odsječeni od urbanog tkiva; svijet duhova koji 	služi samo kao bolni podsjetnik na slavnu industrijsku prošlost, bez 	sudjelovanja u sadašnjosti, a kamoli budućnosti grada. I dok obnova Benčića 	podrazumijeva drastične promjene uz velike investicije, jedna bi druga zona 	mogla također doživjeti veliku transformaciju, ali ne grandioznim i skupim 	projektom, nego serijom privremenih i trajnih arhitektonskih intervencija.
					Izgubljeni grad
	
		Naime, programski pravac Slatko i slano, dio programa	Europske prijestolnice kulture Rijeka 2020., odlučio se koncentrirati 	na osmišljavanje i aktiviranje nedovoljno iskorištenog, a izuzetno 	zanimljivog i atraktivnog dijela u samom srcu Rijeke, a to je zona kanjona 	Rječine, Delte i Molo longa. Naziv pravca referira se na područje 	gdje se susreću slatka (Rječina) i slana (more) voda koje je veliki 	prostorni i gospodarski potencijal grada, ali koje je građanima potpuno 	nedostupno zbog lučke i industrijske funkcije ili pak zapušteno i 	neatraktivno. Primarni cilj našeg programskog pravca obnova je urbanih 	prostora, bivših industrijskih i lučkih sadržaja u samom srcu Rijeke. Ovaj 	specifičan teritorij karakteriziraju prostori susreta prirode i grada, 	nesvakidašnjeg sukoba ekologije i infrastrukture, gdje se jasno iščitavaju 	urbane konfiguracije raznih država, gradskih režima i urbanističkih 	ideologija, navode autori ovog programa. 
										| 				 Ekumena, multikonfesionalni paviljon, Nikola 				Bašić
 | 
		
	 		Idejni otac (a vjerojatno i majka) pravca Slatko i slano 	je poznati riječki arhitekt Idis Turato koji je za ovu priliku okupio neke 	od najistaknutnijih predstavnika domaće i regionalne arhitektonske scene i 	od njih zatražio da osmisle neku novu Rijeku, odnosno da spomenutu zonu 	Rječine, Delte i Molo longa vrate u život serijom većih i manjih 	intervencija. Pri tome ih je ograničio u jednoj, ali važnoj, „sitnici“, a to 	je - novac. Turato je, naime, već duže vremena uvjeren da se prostor Delte, 	kao i ostali slični prostori, neće obnoviti jednim, velebnim, nekoliko 	stotina milijuna kuna/eura vrijednim projektom jer takvih investicija 	jednostavno više nema. Ako ih i ima, one se sigurno neće dogoditi u Rijeci. 	Dakle, kada iz priče maknemo imaginarnog investitora i njegove	dolare/eure/kune koji, eto, samo čekaju	da se preliju Kvarnerom, preostaje nam jedino da grad oživimo 	projektima koji su u isto vrijeme atraktivni i korisni za zajednicu, a ne 	zahtijevaju ogromne investicije. Pozvani arhitekti odgovorili su na poziv iz 	Rijeke i uz puno kreativne snage stvorili seriju iznimno zanimljivih idejnih 	projekata koji bi, ako bi se svi ili barem većinom realizirali, Rijeci 	podarili dodatne kulturno-turističke 	atrakcije, ali i upisali grad na svjetsku kartu kao svojevrsni 	arhitektonski laboratorij uživo. 
		Svoje su projekte za novu Rijeku napravili sljedeći arhitekti: 	3LHD, Dinko Peračić, Svjetlana Despot, Studio UP, Damir Gamulin i Antun 	Sevšek, x3m, BIRO, Ana Boljar i Ida Križaj Leko, SKROZ, Iva Letilović i Igor 	Pedišić, Goran Stipeč Brlić i Sekcija mladih DAR-a, Bevk Perović arhitekti, 	Katušić Kocbek arhitekti i Rožić arhitekti, Tonči Čerina i Mia Roth Čerina, 	Platforma 9.81 te zadnji, ali nikako ne najmanje važan, akademik Nikola 	Bašić.
	...