U svega nekoliko mjeseci otkako je osnovana, Facebook grupa Riječka enciklopedija – Fluminensia prerasla je u – pokret. Iz dana u dan broj članova grupe raste, a sadržaj buja jer svakih nekoliko minuta pojavi se ili novi post ili novi komentar. Od sredine srpnja ove godine, kad je grupa pokrenuta, pa do danas, a ovaj tekst pripremio sam sredinom listopada, zanimanje za Riječku enciklopediju – ne jenjava.
Facebook je oživio (i) riječku povijest, ali na način da je prošlost grada i okolice postala iznimno osobna. Takav pogled na prošlost, kakav svakodnevno iznose članovi FB grupe Riječka enciklopedija – Fluminensia (REF), mogao bi se uklopiti pod definiciju engleskog postmodernističkog historičara Keitha Jenkinsa prema kojem je povijest ono što napišu povjesničari. Prema toj definiciji ne postoji objektivna povijest, zauvijek zadana istina o prošlosti, a upitno je također i može li se povijest definirati kao znanost.
Povijest kao skup osobnih doživljaja
Slučaj Riječke enciklopedije na Facebooku izazvao je sitne čarke i među članovima grupe jer nisu svi suglasni s definicijom prema kojoj je Fluminensia enciklopedija naših života. Naime, članovi grupe osim o "objektivnoj" riječkoj povijesti pišu, donose slike ili komentiraju s velikom dozom nostalgije "obične" stvari iz prošlosti koje su bile ili jesu sastavni dio našega života. Žustro se stoga raspravljalo o nekoć popularnoj Šestici, kremi u čaši, karetu, žvakaćim gumama Bazooka, špigulama i još koječemu.
Riječka enciklopedija – Fluminensia nije samo nostalgična šetnja prošlošću Rijeke, ......