SUŠAČKA REVIJA broj 49 izložbe SVIJET DETALJA PROBRANIH U BUDNOM SNU Nataša Šegota LahU sušačkoj Galeriji Kortil od 10. do 28. siječnja 2005. predstavljena je izložba knjiga i grafika umjetnika kojeg se smatra ključnom ličnošću u umjetnosti XX. stoljeća i najistaknutijim predstavnikom njemačkog nadrealizma – MAXA ERNSTA (Brühl pored Kölna, 2. travnja 1891. – Pariz, 1. travnja 1976.) Posve nam je jasno da je u likovnom životu Rijeke bilo iznimno malo izložaba na kojima smo se imali prilike sresti s djelima i imenima velikih umjetnika svjetskoga ugleda koji su obilježili minulo stoljeće i revolucionarnu umjetničku praksu toga stoljeća. Putovali smo i susretali, tražili i nalazili, ali u svome gradu nismo imali prigode zaroniti u bliskost s djelima najvećih, kojima je titulu dodijelila s respektabilnom distancom povijest moderne umjetnosti. Utoliko izložba 196 grafika i 26 knjiga Maxa Ernsta u sušačkom Kortilu predstavlja dvostruku radost. Radost zbog vrijedne iznimke u dosadašnjoj praksi riječke izložbene djelatnosti te zbog mogućnosti neposrednog susreta s malom retrospektivom iznimnog grafičkog opusa nezaobilaznog i svestranog njemačkog umjetnika Maxa Ernsta (rođen 2. travnja 1891. u Brühlu pored Kölna – umro 1. travnja 1976. godine u Parizu). Ova izložba jednostavnog naziva Max Ernst – knjige i grafike tijekom minule četiri godine putuje svijetom u organizaciji stuttgarskog Instituta za kulturne veze s inozemstvom. Izložbu je oblikovao i opsežnim kataloškim tekstom popratio direktor pariškog Centra Pompidou, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar dr. Werner Spies, kao vrsni poznavatelj umjetnosti nadrealizma i Ernstova djela te umjetnikov dugogodišnji prijatelj. U Rijeci je izložba priređena u suradnji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti i Odjela gradske uprave za kulturu te zagrebačkog Goethe – instituta. Rijeka je jedini hrvatski grad u kojem je ova izložba bila predstavljena na putu od Gdanjska do Ljubljane. U sušačkoj Galeriji Kortil izložbu je postavila kustosica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Milica Đilas, uspješno prilagodivši bogatu građu relativno malom izložbenom prostoru. Ilustracija Tjedna Edipove dobrote Ilustracija knjige Ovalna dama Leonore Carrington Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala. Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana
SVIJET DETALJA PROBRANIH U BUDNOM SNU
Nataša Šegota Lah
U sušačkoj Galeriji Kortil od 10. do 28. siječnja 2005. predstavljena je izložba knjiga i grafika umjetnika kojeg se smatra ključnom ličnošću u umjetnosti XX. stoljeća i najistaknutijim predstavnikom njemačkog nadrealizma – MAXA ERNSTA (Brühl pored Kölna, 2. travnja 1891. – Pariz, 1. travnja 1976.)
Posve nam je jasno da je u likovnom životu Rijeke bilo iznimno malo izložaba na kojima smo se imali prilike sresti s djelima i imenima velikih umjetnika svjetskoga ugleda koji su obilježili minulo stoljeće i revolucionarnu umjetničku praksu toga stoljeća. Putovali smo i susretali, tražili i nalazili, ali u svome gradu nismo imali prigode zaroniti u bliskost s djelima najvećih, kojima je titulu dodijelila s respektabilnom distancom povijest moderne umjetnosti. Utoliko izložba 196 grafika i 26 knjiga Maxa Ernsta u sušačkom Kortilu predstavlja dvostruku radost. Radost zbog vrijedne iznimke u dosadašnjoj praksi riječke izložbene djelatnosti te zbog mogućnosti neposrednog susreta s malom retrospektivom iznimnog grafičkog opusa nezaobilaznog i svestranog njemačkog umjetnika Maxa Ernsta (rođen 2. travnja 1891. u Brühlu pored Kölna – umro 1. travnja 1976. godine u Parizu). Ova izložba jednostavnog naziva Max Ernst – knjige i grafike tijekom minule četiri godine putuje svijetom u organizaciji stuttgarskog Instituta za kulturne veze s inozemstvom. Izložbu je oblikovao i opsežnim kataloškim tekstom popratio direktor pariškog Centra Pompidou, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar dr. Werner Spies, kao vrsni poznavatelj umjetnosti nadrealizma i Ernstova djela te umjetnikov dugogodišnji prijatelj. U Rijeci je izložba priređena u suradnji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti i Odjela gradske uprave za kulturu te zagrebačkog Goethe – instituta. Rijeka je jedini hrvatski grad u kojem je ova izložba bila predstavljena na putu od Gdanjska do Ljubljane. U sušačkoj Galeriji Kortil izložbu je postavila kustosica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Milica Đilas, uspješno prilagodivši bogatu građu relativno malom izložbenom prostoru. Ilustracija Tjedna Edipove dobrote Ilustracija knjige Ovalna dama Leonore Carrington
Posve nam je jasno da je u likovnom životu Rijeke bilo iznimno malo izložaba na kojima smo se imali prilike sresti s djelima i imenima velikih umjetnika svjetskoga ugleda koji su obilježili minulo stoljeće i revolucionarnu umjetničku praksu toga stoljeća. Putovali smo i susretali, tražili i nalazili, ali u svome gradu nismo imali prigode zaroniti u bliskost s djelima najvećih, kojima je titulu dodijelila s respektabilnom distancom povijest moderne umjetnosti. Utoliko izložba 196 grafika i 26 knjiga Maxa Ernsta u sušačkom Kortilu predstavlja dvostruku radost. Radost zbog vrijedne iznimke u dosadašnjoj praksi riječke izložbene djelatnosti te zbog mogućnosti neposrednog susreta s malom retrospektivom iznimnog grafičkog opusa nezaobilaznog i svestranog njemačkog umjetnika Maxa Ernsta (rođen 2. travnja 1891. u Brühlu pored Kölna – umro 1. travnja 1976. godine u Parizu). Ova izložba jednostavnog naziva Max Ernst – knjige i grafike tijekom minule četiri godine putuje svijetom u organizaciji stuttgarskog Instituta za kulturne veze s inozemstvom. Izložbu je oblikovao i opsežnim kataloškim tekstom popratio direktor pariškog Centra Pompidou, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar dr. Werner Spies, kao vrsni poznavatelj umjetnosti nadrealizma i Ernstova djela te umjetnikov dugogodišnji prijatelj. U Rijeci je izložba priređena u suradnji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti i Odjela gradske uprave za kulturu te zagrebačkog Goethe – instituta. Rijeka je jedini hrvatski grad u kojem je ova izložba bila predstavljena na putu od Gdanjska do Ljubljane. U sušačkoj Galeriji Kortil izložbu je postavila kustosica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Milica Đilas, uspješno prilagodivši bogatu građu relativno malom izložbenom prostoru.
Ilustracija Tjedna Edipove dobrote
Ilustracija knjige Ovalna dama Leonore Carrington
Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.