SUŠAČKA REVIJA broj 117/118 kazalište PROVOM PUNOM PAROM NAPRIJED Višnja Višnjić KarkovićKrajem listopada prošle godine, uoči Svih svetih 2021., okupili su se riječki Talijani s raznih strana svijeta, predvođeni fijumanskim institucijama u Rijeci i inozemstvu, da bi predstavili ključnu knjigu, svojevrstan roman ili kroniku o Rijeci, Enrica Morovicha, te su je objavili u dva izdanja, na oba riječka jezika – na talijanskom i na hrvatskom. Već je ranije Comunita degli Italiani di Fiume – Zajednica Talijana Rijeke, objavila na hrvatskom Povijest Rijeke od nastanka do naših dana, Giovannija Stelli (Rijeka 2020.). Bio je to iznimno važan zaokret u riječkoj talijanskoj zajednici, kojemu, međutim, riječki Hrvati nisu pridali osobitu pažnju jer ga nisu bili ni dokraja svjesni. U tekstu se evocira početak i svršetak rada Dramskog studija mladih Kamov na Sušaku od 1990.- 1992., u ustanovi Centar za kulturu. Brojni daroviti mladi ljudi tu su stekli svoja prva iskustva rada na sceni pod vodstvom profesionalnih redatelja, koreografa, skladatelja... To iskustvo za neke od njih presudilo je u odabiru životne profesije. Jedna od polaznica , Ira Prica, zauvijek se zarazila scenom i već trideset godina u njoj živi profesionalno. Doduše, daleko od Sušaka, u Amsterdamu i Nizozemskoj, ali povremeno vraća se kući i gradu odakle je sve počelo... Početkom listopada 2021. pozornica Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku bila je prizorište multimedijalnog izvedbenog projekta naziva PROVA. Međunarodna umjetnička ekipa predstavila je aktualnu, vrelu temu migracija, a na čelu autorskog i izvedbenog ansambla jedno je sušačko dijete, danas žena u najboljim godinama, profesionalna izvedbena umjetnica IRA PRICA. Rođena u Rijeci 1972., odrasla u Ulici proleterskih brigada, danas Strossmayerovoj, baš preko puta Hrvatskog kulturnoga doma. Uz fragmente sjećanja voditelja Dramskog studija mladih Kamov, prilog je fokusiran na intervju s Irom Prica. Godine 1990. na poziv direktorice Centra za kulturu, Tatjane Petrović, i suradnice Višnje Višnjić Karković profesionalni redatelj iz Beograda Goran Cvetković, s dugogodišnjim pedagoško-redateljskim iskustvom rada s mladima u Akademskom pozorištu u Beogradu, prihvatio je prijedlog da napravi audiciju i započne s radom na dramskim projektima S mladima za mlade uz profesionalno vođenje. Bila je to prilika za dvadesetak djevojaka pretežno maturantica, ( i ispočetka jednog mladića), da sami stvore kazališni projekt. Nije bila riječ samo o glumi, već i o izradi scene, koreografije, kostima, designa i/ ili glazbe. ... Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala. Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana
PROVOM PUNOM PAROM NAPRIJED
Višnja Višnjić Karković
Krajem listopada prošle godine, uoči Svih svetih 2021., okupili su se riječki Talijani s raznih strana svijeta, predvođeni fijumanskim institucijama u Rijeci i inozemstvu, da bi predstavili ključnu knjigu, svojevrstan roman ili kroniku o Rijeci, Enrica Morovicha, te su je objavili u dva izdanja, na oba riječka jezika – na talijanskom i na hrvatskom. Već je ranije Comunita degli Italiani di Fiume – Zajednica Talijana Rijeke, objavila na hrvatskom Povijest Rijeke od nastanka do naših dana, Giovannija Stelli (Rijeka 2020.). Bio je to iznimno važan zaokret u riječkoj talijanskoj zajednici, kojemu, međutim, riječki Hrvati nisu pridali osobitu pažnju jer ga nisu bili ni dokraja svjesni. U tekstu se evocira početak i svršetak rada Dramskog studija mladih Kamov na Sušaku od 1990.- 1992., u ustanovi Centar za kulturu. Brojni daroviti mladi ljudi tu su stekli svoja prva iskustva rada na sceni pod vodstvom profesionalnih redatelja, koreografa, skladatelja... To iskustvo za neke od njih presudilo je u odabiru životne profesije.
Jedna od polaznica , Ira Prica, zauvijek se zarazila scenom i već trideset godina u njoj živi profesionalno. Doduše, daleko od Sušaka, u Amsterdamu i Nizozemskoj, ali povremeno vraća se kući i gradu odakle je sve počelo... Početkom listopada 2021. pozornica Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku bila je prizorište multimedijalnog izvedbenog projekta naziva PROVA. Međunarodna umjetnička ekipa predstavila je aktualnu, vrelu temu migracija, a na čelu autorskog i izvedbenog ansambla jedno je sušačko dijete, danas žena u najboljim godinama, profesionalna izvedbena umjetnica IRA PRICA. Rođena u Rijeci 1972., odrasla u Ulici proleterskih brigada, danas Strossmayerovoj, baš preko puta Hrvatskog kulturnoga doma. Uz fragmente sjećanja voditelja Dramskog studija mladih Kamov, prilog je fokusiran na intervju s Irom Prica. Godine 1990. na poziv direktorice Centra za kulturu, Tatjane Petrović, i suradnice Višnje Višnjić Karković profesionalni redatelj iz Beograda Goran Cvetković, s dugogodišnjim pedagoško-redateljskim iskustvom rada s mladima u Akademskom pozorištu u Beogradu, prihvatio je prijedlog da napravi audiciju i započne s radom na dramskim projektima S mladima za mlade uz profesionalno vođenje. Bila je to prilika za dvadesetak djevojaka pretežno maturantica, ( i ispočetka jednog mladića), da sami stvore kazališni projekt. Nije bila riječ samo o glumi, već i o izradi scene, koreografije, kostima, designa i/ ili glazbe. ...
Jedna od polaznica , Ira Prica, zauvijek se zarazila scenom i već trideset godina u njoj živi profesionalno. Doduše, daleko od Sušaka, u Amsterdamu i Nizozemskoj, ali povremeno vraća se kući i gradu odakle je sve počelo...
Početkom listopada 2021. pozornica Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku bila je prizorište multimedijalnog izvedbenog projekta naziva PROVA. Međunarodna umjetnička ekipa predstavila je aktualnu, vrelu temu migracija, a na čelu autorskog i izvedbenog ansambla jedno je sušačko dijete, danas žena u najboljim godinama, profesionalna izvedbena umjetnica IRA PRICA. Rođena u Rijeci 1972., odrasla u Ulici proleterskih brigada, danas Strossmayerovoj, baš preko puta Hrvatskog kulturnoga doma. Uz fragmente sjećanja voditelja Dramskog studija mladih Kamov, prilog je fokusiran na intervju s Irom Prica.
Godine 1990. na poziv direktorice Centra za kulturu, Tatjane Petrović, i suradnice Višnje Višnjić Karković profesionalni redatelj iz Beograda Goran Cvetković, s dugogodišnjim pedagoško-redateljskim iskustvom rada s mladima u Akademskom pozorištu u Beogradu, prihvatio je prijedlog da napravi audiciju i započne s radom na dramskim projektima S mladima za mlade uz profesionalno vođenje. Bila je to prilika za dvadesetak djevojaka pretežno maturantica, ( i ispočetka jednog mladića), da sami stvore kazališni projekt. Nije bila riječ samo o glumi, već i o izradi scene, koreografije, kostima, designa i/ ili glazbe.
Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.