SUŠAČKA REVIJA broj 81

 


promet

VELIKI POVRATAK ŽELJEZNICE U RIJEKU

Darko Pajić

Prošlo je 140 godina od gradnje pruge u Rijeci. Toliko se navršava ove godine od izgradnje pruge Rijeka-Budimpešta, što je poražavajući podatak ako se uzme u obzir potreba za modernom prometnom infrastrukturom u skladu s tehnološkim zahtjevima 21. stoljeća. Ono što je bilo moderno prije 140 godina odavno više ne zadovoljava ni osnovne tehničke uvjete sigurnosti, da se ne govori o teretnom kapacitetu ili komforu i brzini putničkog prometa. Vlak na relaciji Rijeka-Zagreb nažalost više podsjeća na muzejski eksponat jer se gotovo nikome ne može isplatiti putovanje do Zagreba u trajanju od četiri sata.

Stvari se u željezničkoj infrastrukturi moraju mijenjati iz korijena, a to u kontekstu Rijeke podrazumijeva izgradnju nizinske pruge o kojoj se puno toga pisalo. Prema posljednjoj varijanti, koju je prihvatila i hrvatska Vlada, gradit će se tzv. nizinsko-dolinska pruga, koja će ići nizinskom trasom od Zagreba do Skradnika, dok bi dalje prema Rijeci bio građen dodatni kolosjek uz postojeću trasu stare mađarske pruge. Od Rijeke do Delnica pruga bi išla kroz nekoliko tunela na izmijenjenoj i bolje položenoj novoj trasi, čime bi se dionica skratila za desetak kilometara u odnosu na postojeću prugu.

Posebna priča je prolaz željeznice kroz Rijeku, a riječ je o 18 kilometara dugoj trasi između Škrljeva i Šapjana, na kojoj se namjerava izgraditi drugi kolosjek. ....

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana