SUŠAČKA REVIJA broj 50/51

 


izložbe

HARMONIČNA LEPEZA VIBRANTNIH GRAFIČKIH POLJA

Nataša Šegota Lah

Izložba grafika britanske umjetnice Bridget Riley u riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnosti

     Britanska umjetnica Bridget Riley predstavila se Riječanima ovoga travnja svojim grafičkim opusom iz razdoblja 1962. – 2003. u riječkom Muzeju moderne i suvremene umjetnosti. Izbor od četrdeset predstavljenih serigrafija učinila je samostalno, s time da je posebnost izložbe i u tome što se Bridget Riley na grafičkim izložbama predstavljala vrlo rijetko. Iako se radi o umjetnici koja je u prvom redu slikarica, njezin je grafički opus izniman doprinos suvremenoj likovnoj umjetnosti. U tom smislu nas autorica kataloškog teksta predstavljene izložbe, Lyn MacRitchie, detaljno upoznaje sa složenim postupkom rada Bridget Riley, ističući kako se radi o umjetnici koja je ostala posvećena slikarstvu, ali isto tako i da «…nema snažnijeg zadovoljstva u suvremenoj grafici od skorašnjih grafika Bridget Riley, u kojima sklad namjere i efekta još jednom otkriva da je serigrafija idealno sredstvo za slikare.»

    Bridget Riley jedna je od najpoznatijih britanskih umjetnica proslavljena svojim op-art slikama i prva žena koja je nagrađena Međunarodnom nagradom za slikarstvo na Biennalu u Veneciji. Riječ je o njezinu nastupu na 34. sazivu Mostre, daleke 1967. godine. Rođena u Londonu 1931., Riley je studirala na Goldsmiths i Royal College of Art, priredivši svoju prvu izložbu 1962. godine. Nakon razdoblja crno-bijelih slika, a potom gradacija u sivom, autorica se okreće slikarstvu boje krajem šezdesetih. Iz visoko razvijene kulture stvaranja u svijetu akromatskih slika, Bridget Riley izvodeći svoja kasnija djela u boji djeluje s jednakim kreativnim i intelektualnim angažmanom oko postizanja maksimalnim efekata s minimalnim brojem korištenih elemenata. Njezin se kreativni rad prepoznaje po visoko tenzičnoj matematici kromatskih i kompozicijskih odnosa u slici, gdje doista ništa nije prepušteno slučaju i otvara se kao skladna i harmonična lepeza vibrantnih polja, uvijek drugačijih i novih.

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2019 Klub Sušačana