SUŠAČKA REVIJA broj 50/51

 


razgovor

UMJETNIK MORA PRIJE SVEGA BITI ČOVJEK

Kim Cuculić

    Netko je jednom rekao da su svi veliki ljudi jednostavni i skromni. Ova tvrdnja mogla bi se primijeniti i na proslavljenog riječkog basa Giorgia Suriana, koji već skoro trideset godina uspješno nastupa na svjetskim opernim pozornicama, podjednako osvajajući publiku od Europe i SAD-a do dalekog Japana. Očevim stopama krenula je i mlada glumica Leonora Surian, koja je posljednje dvije godine članica ansambla Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci. Osim ljubavi prema kazalištu, i ocu i kćerki zajedničko je mjesto rođenja.

    Giorgio Surian rođen je u Rijeci 1954. godine, gdje je završio osnovnu i srednju školu. Diplomirao je pjevanje na Akademiji za glasbo u Ljubljani i Conservatoriju di musica C. Pollini u Padovi (Italija), a usavršavao se u Milanu na Centro di Perfezionamento per Cantanti Lirici, u Teatru alla Scala i Visokoj školi za glazbenu umjetnost u Lovranu gdje je stekao zvanje magistra glazbene umjetnosti. Već kao dvadesetčetverogodišnji bas debitirao je u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci kao Sulejman u operi Nikola Šubić Zrinski Ivana pl. Zajca, nakon čega je slijedio meteorski uspon u njegovoj karijeri koja ga je dovela na sam vrh svjetske glazbene scene.

    Od 1979. godine djeluje kao slobodni umjetnik, te pjeva pod dirigentskom palicom najvećih umjetnika današnjice (Claudio Abbado, Carlos Kleiber, Riccardo Mutti, Herbert von Karajan, Seigi Osawa, Lovro von Matačić, Lorin Maazel i mnogi drugi) i nastupa uz operne zvijezde (Placido Domingo, Jose Carreras, Luciano Pavarotti, Nikolaj Giaurov, Sherill Milnes, Mirella Freni, Joan Sutherland, Piero Capucilli, Montserrat Caballe...). U svojoj bogatoj pjevačkoj karijeri koju resi bogatstvo boja i veliki raspon glasa, pjevao je preko stotinu basovskih i bas-baritonskih uloga te snimio petnaest nosača zvuka za velike diskografske kuće (Decca, His Master’s Voice...), od kojih se ističu La forza del destino, Wilhelm Tell, La Gioconda, La donna del Lago, Rigoletto, Viaggio a Reims te deset videoopera. Giorgio Surian počeo je učiti pjevanje kod gospođe Nade Auer i Carmen Vilović u Rijeci, a nastavio s velikanima poput Gianpiera Malaspine, Antonia Beltramija, Tulia Pendolije, Edoarda Lantredija, Cloda Thiolasa, što je rezultiralo nastupima diljem svijeta na opernim pozornicama najvećih teatara (Teatro alla Scala - Milano, La Fenice - Venecija, Teatro del Opera - Rim, Covent Garden- London, Wiener S taads Opera - Bec, L’Opéra - Pariz, Metropoliten Opera - New York...).

    U domovini je pjevao u HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, HNK Zagreb, na Festivalu Dubrovnik, a za svekoliki doprinos glazbenom stvaralaštvu 1996. godine dobio je i odličje Zvijezde Danice s likom Marka Marulića.


Leonora i Giorgio Surian - jabuka nije pala daleko od stabla.

 

IZ MALE RIJEKE U MILANSKU SCALU

    Leonora Surian rođena je u Rijeci 1977. godine. Završila je gimnaziju u Moglianu, pohađala osnovnu glazbenu školu za klavir i solo pjevanje te baletnu školu. Završila je Školu za mjuzikl B. S. M. T. i Školu za kazalište Colli u Bologni, a glumu je diplomirala na prestižnoj Nacionalnoj akademiji za dramske umjetnosti Silvio D’Amico u Rimu. Dosad je ostvarila zapažene uloge u predstavama Filumena Marturano (Diana), Hamlet (Ofelija), La Vaccaria (Fiorinetta), Galeb (Nina Zarečna) i Jalta, Jalta (Nina Filipovna). Sudjelovala je u operi La serva padrona u ulozi Vesponea koja je snimljena za HRT. Često pjeva na opernim koncertima sa svojim ocem Giorgiom Surianom, kojega smo na početku razgovora pitali što mu je značio umjetnički debi s ulogom Sulejmana u operi Nikola Šubić Zrinski na pozornici HNK Ivana pl. Zajca?

Giorgio: Kad ste na početku karijere - čak je i mogućnost pjevanja u zboru jednog ovako velikog kazališta velika stvar. U to sam vrijeme pjevao u kulturno-umjetničkom društvu Fratellanza i svi su mi govorili da imam dobar glas, među njima i velika operna pjevačica Zorka Wolf. Išao sam na audiciju u kazalište, uzeli su me i ušao sam u angažman za male ........


Neva Rošić i Leonora Surian u prizoru drame Galeb na sceni HNK Ivana pl. Zajca

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2019 Klub Sušačana