SUŠAČKA REVIJA broj 81

 


more

UMIJEĆE PLOVIDBE RIJEČKIH KAPETANA

Damir Herceg

Lako je otići na more, teško je na njemu biti, a još je teže vratiti se, kažu svi oni kojima more život znači, te koji se sa njega sretno vraćaju jer ga poznaju i poštuju.

Koliko to god grubo zvučalo, oko 16.000 hrvatskih pomorskih časnika jedan su od najboljih domaćih izvoznih proizvoda, po mnogima i najbolji, jer ti su se ljudi svojim znanjem i stručnošću izborili da ih brodari cijene, te primjereno plaćaju za njihov rad, bez obzira na žestoku konkurenciju 650.000 časnika iz cijeloga svijeta.

Riječani su silno ponosni na svoju bogatu i slavnu pomorsku prošlost, a još više na pomorsku sadašnjost, jer neki od trenutno najboljih pomorskih kapetana na svijetu, Velibor Krpan, Denis Bonetta, Igor Šikić i Zlatko Kapović dolaze baš iz grada na Rječini. Do tog profesionalnog zvjezdanog statusa u svojim svjetskim velikim kompanijama – CMA CGM i Mitsui O.S.K. Line oni su došli dugogodišnjim kvalitetnim radom i postali su uzor mnogim mladim Riječanima koji namjeravaju postati pomorski časnici, pokazavši im svojim primjerom da se ne mora biti Japanac, Englez ili Nijemac da bi se postalo najboljim zapovjednikom na svijetu, već se na taj put rada i uspjeha može krenuti i s riječkog Korza.

Prije 20 godina Hrvatska je imala 20.000 pomoraca, a danas više od 28.000, jer su mnogi zbog gospodarske krize bili prisiljeni posao potražiti na brodu. Zbog tog razloga slavna izreka: Ploviti se mora, a živjeti se ne mora ponovno nam je postala bliska skoro kao u vrijeme jedrenjaka, iako nikome nikada nije bilo lako otići na brod, jer je svaka plovidba opasna i neizvjesna.


Najveći "kontejneraš" na svijetu "Marco Polo" ima kapacitet 16.020 TEU-a

....

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana