SUŠAČKA REVIJA broj 82/83

 


gospodarstvo

IVO USMIANI

Jelena Butković

Farmaceutska industrija jedna je od onih koja se najbrže razvija i gdje je konkurencija nesmiljena. Trebalo je imati hrabrosti, znanja i jasnu viziju da bi se ušlo u proizvodnju i osvajanje tržišta lijekova, k tome još u vremenima kada je većina tvornica u Hrvatskoj stavila ključ u bravu. Dvadesetorica odvažnih, koje je predvodio magistar farmacije Ivo Usmiani, upustila se u tu "pustolovinu" i početkom devedesetih u Svilnom osnovala tvrtku Jadran-galenski laboratorij. Strpljivim radom, školovanjem, ispitivanjem tržišta, danas JGL s gotovo 800 zaposlenika izvozi svoje proizvode u 35 zemalja svijeta. Tvrtka planira i daljnji razvoj pa je osmišljen Projekt Pharma Valley u kojem će se rekonstruirati, prenamijeniti i dograditi postojeći objekti, te graditi novi, a plan je da se to napravi u četiri faze, uz pomoć zajma HBOR-a. Za taj ambiciozni projekt nužno se i dalje usavršavati, ali i prenositi znanje i iskustvo, pa se iz stalne suradnje sa Sveučilištem u Rijeci rodila ideja o osnivanju studija farmacije. A školovanje znači i nova radna mjesta. Te je primjer dobre suradnje i povezivanja znanja i poduzetništva. Sve to u Rijeci postoji, treba samo povezati konce kao što je to učinio Usmiani, predsjednik uprave i direktor tvrtke Jadran-galenski laboratorij d.d. (JGL d.d.).


Ivo Usmiani,
direktor JGL-a, čovjek s vizijom

SR  Kako ste i kada stvorili riječki Jadran-galenski laboratorij i doveli ga do današnje renomirane pozicije – unutar i izvan granica Hrvatske?

IU  Na čelu sam kompanije od njenog osnutka, od 1991. godine, kada smo kao prvo privatno farmaceutsko dioničko društvo za proizvodnju lijekova, sa svega dvadesetak zaposlenih, ušli na hrvatsko tržište lijekova. Tvrtka je izrasla na temeljima centralnog laboratorija za izradu i kontrolu galenskih pripravaka ljekarne Jadran. Strategijom tržišnih niša koje su nastale raspadom bivše države brzo smo rasli na tržištu, ne iritirajući velike. Sustavnim ulaganjem u znanja zaposlenih i razvoj novih proizvoda, u bliskost s kupcima kao i investicijama u suvremenu tehnologiju u izradi i kontroli lijekova, iz tog skromnog embrija, u relativno kratkom vremenu izrasli smo u internacionalnu farmaceutsku tvrtku koja danas posluje na 35 svjetskih tržišta.

SR  Rast JGL-a najbrži je u farmaceutskoj industriji u zemlji. Koja je tajna uspjeha? Koliki je taj rast na godišnjoj razini?

IU  Organski rast JGL-a temelji se na strategiji razvoja i lansiranja novih proizvoda, kao i strategiji širenja na nova tržišta. Naime, odavno smo shvatili kako je Hrvatska premalo tržište na kojemu ne možemo graditi ekonomiju obujma, konkurentnost proizvoda i visoke stope rasta. Osim toga, samo prošle godine uspješno smo lansirali dvadesetak novih proizvoda u terapijski odabranim segmentima. Ključ uspjeha svakako leži u balansiranju između dugoročnog održivog rasta i kratkoročnog pritiska na rezultat i profitabilnost.
......

 

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana