SUŠAČKA REVIJA broj 87/88

 


razgovor

RIJEKA MOŽE POSTATI „GRAD ZNANJA”

Slavica Bakić

Grad znanja – to je vizija što Rijeka želi biti 2020. godine. Strategijom razvoja Rijeke pojašnjeno je i što to znači – grad ugodan za život koji svoj razvoj bazira na prednostima jedinstvenog geografskog položaja te na razvijenim ljudskim potencijalima usmjerenim u znanja kojima se na moderan način povezuju gospodarstvo i znanost. Jedan od strateških ciljeva zato je da se na temeljima društva znanja i novih tehnologija razvije konkurentno gospodarstvo. Gradeći takvu viziju, „arhitekti“ Strategije pozivaju se i na tradiciju inoviranja i primjene inovacija u proizvodnji u gradu na Rječini.

Komentirajući ovu viziju mnogi kažu da „lijepo zvuči, ali...“ No, primjer tvrtke Alarm automatika, koja je u četvrt stoljeća od obrta izrasla u hrvatskog lidera na području inovativnosti i regionalnog tržišnog lidera u osmišljavanju i izvedbi cjelovitih, inovativnih i integriranih rješenja tehničke zaštite, pokazuje da se to što „lijepo zvuči“ može i ostvariti u praksi – u 2013. godini tvrtka Alarm automatika proglašena je najinovativnijom srednje velikom tvrtkom u Hrvatskoj, u okviru drugog nacionalnog istraživanja o stanju inovativnosti hrvatskih tvrtki, koje su organizirali vodeća konzultantska kuća u Hrvatskoj Sense Consulting, poslovni tjednik Lider i Veleučilište VERN.

Boris Popović, predsjednik Uprave i jedan od osnivača Alarm automatike, pojašnjava kako su on i njegov partner Branimir Vuković uspjeli postići takav uspjeh, unatoč tome što je veliki dio razvoja tvrtke obilježila globalna ekonomska kriza. Za njega, kaže Popović, kriza je ujedno i prilika. To je, smatra on, vrijeme velikih promjena i problema, ali ti problemi, ako se nađu rješenja, mogu biti prilike.

- Najvažnije je ne paničariti i suočiti se što prije sa problemima te krenuti u njihovo rješavanje. Nema života bez problema i oni su znak da smo živi. U određenoj fazi razvoja neki su problemi normalni, a neki nisu. Normalne probleme smo rješavali sami kroz dodatno obrazovanje naših zaposlenika, a za nenormalne tražili smo pomoć od stručnjaka za pojedine probleme tako da smo koristili usluge raznih konzultantskih tvrtki i savjete stručnjaka izvan naše organizacije. Svaka promjena proizvodi problem i ako problem ne rješavamo, on se povećava i ako ga ne riješimo, on se riješi nas. I rješenje izaziva neku promjenu koja kreira nove probleme i što više radimo i što smo uspješniji, to je broj problema veći i problemi su složeniji, što traži od nas da budemo brži i bolji u rješavanju.

.....

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2019 Klub Sušačana