SUŠAČKA REVIJA broj 91/92

 


promet

RIJEČKI GORDIJSKI PROMETNI ČVOR

Darko Pajić

Riječki prometni čvor mogao bi biti raspetljan najranije 2020. godine. Pritom se, naravno, kod pojma riječkog prometnog čvora ne misli na postojeću mrežu cesta ili željezničkih pruga, već na niz velikih, skupih i kompleksnih projekata koje se planira realizirati u Rijeci ili na širem području grada.

U taj „čvor“ prije svega spada novi kontejnerski terminal riječke luke na Zagrebačkoj obali, jedini projekt koji se u ovom trenutku realizira na terenu, izgradnja je u tijeku, te se zasad odvija u zacrtanim rokovima. Kako bi terminal mogao biti funkcionalan i konkurentan, nužno ga je povezati kvalitetnom i modernom prometnom infrastrukturom s unutrašnjosti i tu je u „čvoru“ predviđen niz projekata, čija je realizacija zasad nedefinirana, iako se na njihovoj pripremi radi već godinama. Cesta D-403 zamišljena je kao direktan spoj između terminala i čvora Škurinje na riječkoj obilaznici, ali gradnja ove ceste još nije započela, a vjerojatno neće ni ove ni naredne godine.

Zatim slijedi plan izgradnje drugog riječkog željezničkog kolosijeka, koji se mora provesti kroz gusto naseljeni dio grada uz postojeću željezničku trasu te spustiti do Zagrebačke obale. Na toj se lokaciji planira obaviti i modernizacija teretnog željezničkog terminala kako bi Zagrebačka obala dobila manipulativni prostor za formiranje kontejnerskih blok-vlakova, koje je neophodno izvući iz Rijeke.

Dio riječkog prometnog čvora je i svojevrsna završna investicija na postojećem kontejnerskom terminalu Brajdica, gdje je u također u planu modernizacija željezničkog kolodvora te izgradnja tzv. izvlačnog tunela s kojim bi se trebala omogućiti potrebna dužina kolosijeka za formiranje kontejnerskih blok-vlakova. Ovaj je projekt u visokoj razini pripreme i izgradnja bi trebala započeti naredne godine. Međutim, čak se ni za Brajdicu, unatoč svim provedenim investicijama na opremanju terminala i dogradnji dodatnih 330 metara obale, još uvijek ne može reći da je terminal optimalno funkcionalan. Osim kolodvora Brajdica, nužno je dovršiti i modernizaciju pozadinskog terminala na Škrljevu, koja je također u visokoj fazi pripremljenosti, te se početak gradnje očekuje u prvom kvartalu naredne godine.

Sve navedeno spada u riječki prometni čvor, a povrh toga dolazi i projekt nizinsko-dolinske pruge, koji bi morao osigurati efikasnost željeznice na riječkom prometnom pravcu, i to izgradnjom nizinske pruge između Skradnika i Botova na mađarskoj granici, odnosno dodatnog kolosijeka na dionicama u Gorskom kotaru od Rijeke do Skradnika.
...

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2021 Klub Sušačana