SUŠAČKA REVIJA broj 97/98

 


izložba

MAESTRO U OPATIJI

Nataša Babić

Povodom Noći muzeja 2017., čija je tema bila Glazba i glazbeni velikani i njihov utjecaj na društvo u Hrvatskom muzeju turizma priređena je izložba na kojoj je javnosti po prvi puta predstavljena Zbirka obitelji Strozzi-Papandopulo.

Na izložbi pod nazivom Maestro u Opatiji predstavljeni su raznovrsni predmeti koji se odnose na profesionalni i privatni život Maje Strozzi-Pečić, jedne od najvećih hrvatskih, ali i svjetskih opernih diva, te njezina sina Borisa Papandopula, jednog od najvećih i najsvestranijih hrvatskih skladatelja te koncertnih i opernih dirigenata.

Riječ je o ostavštini koja je Hrvatskom muzeju turizma darovana nakon smrti Maje Papandopulo-Mijač, koja je željela da dio obiteljskog nasljeđa bude sačuvan u Opatiji, gradu kojeg je njezin otac, Boris Papandopulo, odabrao za mjesto stanovanja u periodu kada je profesionalno bio vezan za riječko kazalište. U Opatiju je tada došla i njegova majka Maja Strozzi-Pečić, kao i tadašnja supruga, Jana Puleva, kojoj je Papandopulo u jednom telegramu napisao: „Mislim da sam ti našao raj na zemlji!“.

O njihovu zanimljivom umjetničkom i životnom putu svjedoče glazbeni instrumenti, portreti, fotografije, plakati, priznanja, plakete i različite memorabilije. Pri tome, najkarakterističniji je niz portreta i osobnih predmeta Maje Strozzi-Pečić, koji svjedoče o pripadnosti građanskoj kulturi i umjetničkim krugovima na prijelazu 19. u 20. stoljeće. Ističu se i glazbeni instrumenti na kojima je kod kuće svirao i skladao Boris Papandopulo, kao i brojne fotografije koje upotpunjuju saznanja o osobnostima članova obitelji Strozzi-Papandopulo, njihovu glazbeničkom i privatnom životu.

Izložba započinje biografskim podacima o članovima znamenite obitelji Strozzi-Papandopulo, koja je dala niz opernih pjevačica, glumaca, režisera, skladatelja, pisaca te ostavila neizbrisiv trag u povijesti hrvatske kulture. Priču o pripadnicima te kazališno-glazbene obitelji sjajnih umjetničkih dostignuća, koji su obilježili i zadužili hrvatsku dramsku i glazbenu umjetnost tijekom posljednjih 150 godina, prate portreti Maje Strozzi-Pečić, operne pjevačice koju je Thomass Mann nazvao „najljepšim sopranom obiju hemisfera“. Izloženi su i njezini osobni predmeti i memorabilije, kao i niz fotografija nastalih u atelieru Foto Tonka 1920-ih, čija je autorica Antonija Kulčar Tonka, jedna od najznačajnijih hrvatskih fotografkinja, istaknuta portretistica tadašnje elite.
...

 

    Napomena: Članci iz Sušačke revije u Web izdanje ne prenose se kompletni, sa svim slikama, potpisima pod slike, okvirima, tablicama i sličnim. Za cjelovit uvid u članke pogledate papirnato izdanje. Hvala.

Povratak na kazalo © 2001-2024 Klub Sušačana